Research portal

Analyse van het gedrag in MOOCs voor verbeteringen in de onderwijspraktijk

Research output: Other research outputPaper

Translated title of the contributionAnalysis of behavior in MOOCs to identify points of improvement in MOOCs
Het voorspellen van studentsucces is een veelvoorkomend onderwerp in learning analytics. In deze studie voorspellen we studentsucces in een MOOC, wat onderdeel was van een campusvak op masterniveau. Hierbij definiëren we studentsucces als het behalen van persoonlijke leerdoelen. Naast algemene frequenties van activiteiten worden ook de frequenties van activiteiten van specifieke lesmaterialen en de volgorde van activiteiten geanalyseerd. Correlaties, meervoudige lineaire regressie en process mining laten zien dat meer activiteit in de MOOC en het verspreiden van de activiteit in de MOOC over meerdere dagen positief gerelateerd zijn aan studentsucces. Alhoewel de algemene frequenties tot meer generaliseerbare resultaten leiden, blijken de frequenties in specifieke lesmaterialen en de volgorde van activiteiten meer inzichtelijk voor directe verbeteringen in de onderwijspraktijk.
Original languageDutch
StatePublished - Jun 2017
EventOnderwijs Research Dagen 2017 - Antwerp, Belgium

Conference

ConferenceOnderwijs Research Dagen 2017
CountryBelgium
CityAntwerp
Period28/06/1730/06/17
Login to Pure (for TiU staff only)